03.02.2011

Educatia muzicala in scoli

Am avut ocazia, acuma ceva vreme, sa predau obiectul educatie muzicala intr-o scoala particulara, timp de ~ 2 luni... Pana atunci am banuit doar cam cat de pregatiti sunt in general elevii la acest obiect, dar nu am stiut sigur. Imi pare, sincer, rau ca am aflat. Daca ar fi sa dau o nota scolii, ar fi cel mult 6, si aceasta fiind ridicata mult de clasele a v-a. Cu siguranta ca vreo 2 elevi stiau sa solfegieze note, si alti cativa reuseau doar sa le recunoasca, cu greu, pe portativ. Mare mi-a fost mirarea cand am realizat ca unii nici nu stiau ca liniile alea pe care se deseneaza niste buline reprezinta un portativ.

Sincer, nu dau vina numai pe ei, ci in primul rand pe sistemul nostru de invatamant, "foarte eficient", apoi pe profesor, pe elevi, iar in multe cazuri cred ca si parintii au partea lor de vina.

In ce priveste sistemul, dopeaza elevii cu tot felul de informatii de care nu au nevoie, si pe care mai tarziu le uita oricum. Veti zice, unii, ca asta ii ajuta la as-si dezvolta creierul, memoria, gandirea... :) Probabil, dar s-ar putea pe foarte multi sa-i sperie nesfarsita materie ce o au de insusit, tocit...

Cat despre profesori, un exemplu personal: in gimnaziu am avut o d-na profesor care m-a facut sa cred ca sunt proasta si ca nu voi putea niciodata mai mult decat zicea ea. Am crezut-o multi ani, si am ramas marcata de atitudinea ei fata de mine. Am dovedit, mai tarziu, ca nu avea dreptate... dar dumneaei nu stie asta, si probabil mai terorizeaza si astazi alti copii. In afara de asta, orele (sau profesorii) sunt ba foarte plictisitoare, ba foarte incarcate cu informatii, unele total pe langa subiect. Am cunoscut multi profesori care povesteau despre animalele de casa in timpul orelor...

Din pacate muzica si sportul sunt marginalizate in scoli, inca din clasele primare (nu stiu la gradinite). Ambele ajuta si sunt foarte importante in dezvoltarea copilului, fizica, psihica, morala... Dar cui ii pasa...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu